2012. május 1., kedd

dilemma

az oké, hogy én nagyrészt konferenciabűvöletben munkálkodom, de azért közben itt van egy követelménygazdag időszak az egyetemen, ami kicsit... túlsok.

és most az a helyzet adódott, hogy szerdára el kell olvasnom három drámát meg egy novellát, ebből két drámával már megvagyok (a harmadik meg Csehov), de még a poén kedvéért az egyik előadáson lehet elővizsgát írni. állítólag az az alku, hogy vagy szerzel pontot előre a vizsgádhoz vagy legrosszabb esetben semmi nem történik.

gyakorlatilag az a helyzet, hogy egyszerűen nincs időm felkészülni rá. ha lenne, felkészülnék, de nincs, így marad a a rendes vizsga. ebből következően, ha leülök megírni az előtesztet, akkor lejáratom magamat. ha nem írom meg az előtesztet, akkor pedig feltételezni fogják, hogy nem járok be előadásra, mert erről hivatalosan direkt nem tájékoztattak minket, csak az előadásokon. a hallgatás tud praktikus lenni, és én szívesen hallgatnék inkább, mint hogy írjak egy nyilvánvalóan rossz elővizsgát. de úgy tűnik, azzal még rosszabul járok, ha nem írom meg. így hát mehetek megint kellemetlenül hülyének érezni magamat szerdán.

anyám mindig azt mondja, hogy én úgyis mindent megcsinálok, és ez eléggé szokott frusztrálni. megmondom, hogy mennyire be vagyok ijedve a feladatok mennyiségétől, és ő rálegyint, hogy én úgyis. én viszont úgy élem meg az egészet, hogy elég sokat dolgozom. miközben most konferenciák vannak, három hetünk van a színjátszókkal szuperre megcsinálni egy tíz Örkény-egypercesből álló jelenetfüzért. ez azt jelenti, hogy van a heti egy próbánk, és ezen felül ki kéne találnom, hogy mikor ülök össze egyesével dolgozni a srácokkal. és nem csak ki kell ezt találni, hanem 4 hete még konkrétan nem is tudtam erről, hogy ezt fogjuk csinálni, t. i. "fel lettünk kérve", úgyhogy dől a nyakamba az egész. nekem elképzeléssel kell rendelkezni mindenről, de mivel szabadelvű vagyok és minden egyperces menjen arra, amit a játszók szeretnének ezért irányvonalakkal kell készülni, kérdésekkel kell készülni, sokszor-sokszor úgy érzem, hogy szeretném, ha engem megtanítanának még erre-arra ahhoz, hogy hogyan szokás rendezni, mert szeretem érzésből tanulni, de amikor ilyen meredek vállalkozásokba kezdünk, akkor azt is szeretném elkerülni, hogy rámsüssék a bélyeget, hogy dilettáns.

megyek a második felvonásba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése